Man blir ju lite less va

Planerna för eftermiddagen/kvällen sprack. Nu får jag mysa med matteboken istället. Hoppades bra mycket mer på plan A kan jag lova. Men shit happens. Och nu väntar som sagt matteboken. Jag är rädd att det behövs också, jag har ju trots allt prov på onsdag. Kan ju lova att jag blev jävligt depp när vår mattelärare lurade oss idag:
Classmate: "När har vi provet?"
Mattelärare: "Nästa vecka."
Jag och alla andra i min klass som hörde jublade såklart, alla ligger nämligen efter...
- Någon minut senare -
Mattelärare: "Förlåt, jag sa fel. Ni måste ha provet den här veckan."
Gissa om livet kändes förjävligt i just den sekunden...

För att snacka om nåt positivt kan jag ju tala om att dagen åtminstone började bra. Lussebulle, pepparkaka och varm choklad följdes av Luciafirande imorse. Inte sååå illa. Rätt mycket bättre än naturkunskap kan jag lova. Engelska klockan 10 - film. Spanska efter lunch - film. Ännu bättre liksom. Sen kom det tråkiga - matte! Sista lektionen var det ju i alla fall, alltid något positivt. Kom hem vid halv fyra, så idag var en tidig(!) dag. Sedan dess har jag mest hunnit duscha (i rätt kallt vatten eftersom varmvattnet tog slut...). Hamnade dock i sängen för en stund sedan. Och det är antagligen här de närmsta timmarna kommer spenderas. Eller vid köksbordet. Hur som helst är det matteboken som får hålla mig sällskap, åtminstone fram till kl 20 då jag byter ut skiten mot TV:n. Ung och bortskämd på 1:an såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0