Slutspurten

Fredag idag. Skolan börjar på måndag, om tre dagar. Skönt eller helvete? Både och faktiskt. Nu på lovet sover jag bort halva dagarna och lägger mig för sent. Jag vänder liksom helt på dygnet - inte bra. Dessutom ska det bli skönt att äntligen få påbörja den sista terminen i grundskolan. Man känner hur gymnasiet snabbt närmar sig - och just nu känns det riktigt bra. Jag längtar verkligen till det. Framför allt ska det bli skönt att avsluta ett kapitel i sitt liv och inleda nästa. Inte alls för att det har varit något som helst fel på högstadiet och resten av grundskolan - det har varit underbart! Men på något sätt ska det ändå bli skönt att gå vidare, med nya människor omkring sig - och med nya möjligheter. Som ni märker har jag höga förväntningar på gymnasiet. Och just nu tror jag faktiskt att de även stämmer in ganska bra - men det visar sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0