Man kan inte alltid vinna...

...men idag var det just det jag ville att Tyskland skulle göra!
Visst, jag är knappast den mest fotbollsintresserade personen. Men de två VM-matcher jag sett Tyskland spela - och vinna (4-1, England och 4-0, Argentina) - har varit två av de roligaste fotbollsmatcherna jag någonsin sett! De lekte ju med motståndarna i båda matcherna - och då handlade det ju knappast heller om vilket motstånd som helst... Hur som helst, efter dessa matcher var jag nästan helt övertygad om att det var Tyskland som skulle ta hem hela turneringen efter ett härligt "derby" mot Holland i finalen. Men som de flesta säkert vet blev det tyvärr inte så... För bara 45 minuter sedan dödades tyskarnas dröm om VM-guld av Spanien, som också var det bästa laget idag. Så orättvist var det inte. Men jag kunde ändå inte låta bli att fälla en tår för det unga, offensiva Tyskland, deras spel har - tills idag - varit VM:s bästa. Jag är dock knappast den mest pålitliga källan, jag har nämligen sett färre VM-matcher än de flesta. Men hjärtat talade ändå för Tyskland. Och det gör det fortfarande. Jag vill att de tyska spelarna ska lämna Sydafrika med var sin bronsmedalj runt halsen. Lycka till!
    
Vad gäller finalen bryr jag mig inte alls särskilt mycket om resultatet, det enda laget som har betytt något för mig under detta VM är Tyskland (vilket nog inte har undgått någon av er..).



Nog snackat om fotboll. Idag fick jag det skriftliga beskedet ang. gymnasieintagningen. Och precis som jag trodde blev jag intagen på det program jag ville. Upprop i skolans aula, klockan 09:00, måndagen den 23:e augusti. Är det bara jag som faktiskt längtar en aning?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0