1000 kameler

Hemma! Det har jag i och för sig varit sedan 00.10 natten till igår, så det är ingen jättenyhet längre. Men första gången jag ens rörde en dator sedan jag bloggade sist var igår kväll och då orkade jag inte knappa in nåt inlägg här.

Egypten var hursomhelst heeelt underbart. Galet fint och helt sjukt varmt och soligt. Vår familj (främst jag och min lillasyster) blev jobbigt populära hos de som jobbade på hotellet. Haha, vi fick knappt en lugn stund. De skulle dra med oss på alla aktiviteter dag som kväll. En kväll lyckades de faktiskt t o m få med oss på Mini-discot, haha! I och vid poolen fick man inte heller vara ifred, en person vid namn Mohamed (som sa sig vara 20 elr 28, men såg ut som minst 40) ville hela tiden att vi skulle komma till poolbaren, där han jobbade. Han ville dessutom att jag och söstra mi skulle följa med honom utanför hotellområdet och fika eller äta middag/lunch med honom. Usch, nästan läskigt ju. Behöver jag ens säga att vi absolut inte gick med på det?! 
     Sista kvällen frågade en annan av de som jobbade där oss om vi trodde att pappa skulle gå med på att låta honom köpa mig och Ellinor för 1000 kameler. Haha, han skojade dock - hoppas jag... Och på flygplatsen, när vi skulle åka hem, var det en gubbe som riktade sin mobil mot mig och Ellinor - med blixten på! Diskret va? Haha, usch vilka människor det finns...
     Trots dessa smått tragiska upplevelser mår jag bra idag, haha. Och det var verkligen en grymt bra och rolig vecka! Brun blev man ju också, så jag klagar inte!

Det har hunnit hända en hel del bara sedan jag kom hem. Igår fick jag äntligen träffa den person jag saknat mest när jag befunnit mig på en annan kontinent, nämligen A. Det hela ledde till att jag nyss ändrade relationsstatus på Facebook. Åh, jag svävar på rosa moln at the moment.

Träning om 50! Hörs kanske senare, kisses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0