Masjävlar



1 2 3 4 5

Denna film får en stark 3:a, för handlingen alltså. Miljön får dock en självklar 5:a, Dalarna är ju för underbart!
Filmen bjuder på väldigt många skratt (särskilt om man, som jag, har nära till skratt..) och även några scener som kan locka fram tårar om man är blödig. Det bästa med filmen är såklart att den utspelar sig i Dalarna, bara några mil från där jag bor, haha. Och filmmakarna har verkligen ansträngt sig - nästan överdrivit - för att verkligen visa var det hela utspelar sig. Men det är ju samtidigt det som ger filmen en viss charm, så det har jag inte alls några problem med. Vad som drar ner betyget till en 3:a lyckas jag inte riktigt sätta fingret på, men det skulle kunna vara det lite röriga slutet. Men kanske kan även relationerna mellan människorna i filmen bidra till det lägre betyget. Äh, jag vet inte. Jag tycker i alla fall att ni ska se den - och få en härlig dos daladialekt och Siljansbygd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0