Like a blessing from above

Underbara dag. Grymt skön skoldag idag kan jag lova. Svenskalärarens tåg var försenat så vi slapp redovisningen vi skulle ha haft första lektionen - skadeglädje är den enda sanna glädjen, så sant. Det enda vi egentligen gjorde i skolan var att titta på en riktigt bra föreläsning i aulan, av Manne Forssberg. Smått grym kan jag lova. Han föreläste om sex och samlevnad och könsroller. Och han hade inga som helst problem att prata om tabubelagda saker eller använda "fula" könsord. Aja, efter föreläsningen skulle vi ha haft naturkunskap i 45 minuter, men vi slapp det också! Tacobuffén (skollunchen) var alltså vad som stod näst på schemat. Gott var det! Men det är såklart alltid godast när det är hemlagat! Hur som helst var det bara IBG kvar efter lunch. Smålagsspel, fett chill och veckans höjdpunkt på IBG. Ich liebe, eller nåt. Jag läser inte tyska så jag vet inte.

Men hallå där, det är fredag kväll nu! Vad händer?! Jag vill verkligen göra något roligare än att sitta hemma, men vad skulle det vara? Blä, jag vet inte. Det lär väl sluta med att jag sitter i soffan, framför Idol, och äter upp chokladkakan som inte blev uppäten på bion igår. Usch. Fast jag ska ju faktiskt upp ganska tidigt imorgon - shopping i Kupolen, den ni! Haha. Kisses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0