Vid liv, trots NP-i-matte-pressen

Wooops, död-blogg-dag idag. Har knappt hunnit tänka på annat än svenskaredovisning, matte och träning. Där har ni förklaringen. Sovmorgon imorgon. Där har ni (mamma) förklaringen till den sena tiden.
Kungligt (ett ord jag använder överdrivet mkt just nu, vrf vet jag ej) IBG imorse. Efter att först ha cyklat de ca 6 kilometrarna till UA, för att överhuvudtaget ta mig till lektionen, inleddes skoldagen med 45 minuter löpning i Hemus underbara terräng. Det gick så lätt. Så sjukt lätt! Till och med lättare än förra måndagen. Helgalet. Men SÅ skönt!
Svenskaredovisning sista lektionen. Hade förberett mig 0,01 och väntade mig därför en kass prestation. Min improvisationsförmåga brukar dock överraska mig i sådana situationer - och så även idag. Läraren hade inget att klaga på, så på något sätt måste det ju ha varit the right way ändå. Också helgalet. Men SÅ skönt!
Träning igen på kvällen. Första gången med laget sedan skadan. Jag bestämde mig för att sticka dit 25 minuter innan den började! Hej impuls. Och tur var väl det, särskilt med tanke på att vi - med mig inkluderad - endast var sju spelare. Vi körde hur som helst smålag hela timmen, helt sjukt kul! Ångrar inte att jag åkte dit. Inte för en sekund. Halvgalet. Men SÅ skönt!
Matematik är inget jag gärna pratar om just nu. Jag tänkte ändå låta er få lite koll på läget. Om ca en månad drar de nationella proven i Ma A och Ma B igång. Fyfan. 3 prov. Sammanlagt drygt 7 timmars provtid, if I'm not mistaken. Jag kommer dö av tristess och ångest. Särskilt på Ma B, vilket jag inte kan någonting om typ. Och om det är något jag inte klarar av på Ma A kommer jag gå under. Eller åtminstone sitta där på den obekväma trästolen och önska att jag gjorde det. Nej, fyfan vad deppigt. Inte direkt helgalet. Och knappast skönt.
GODNATT, lovers and haters.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0