Tvåan närmar sig med stormsteg

Om en vecka börjar skolan igen. Jag börjar tvåan på gymnasiet, det näst sista (så gott som) obligatoriska skolåret. Jag kan inte fatta att det bara är knappt två år kvar tills jag antagligen flyttar från den stad (eller vad man nu ska kalla Mora) jag bott i hela mitt liv. Blir det för Göteborg, Stockholm eller möjligtvis Umeå? Eller kanske någon annan, random stad? Det återstår att se och det är trots allt rätt lång tid kvar tills de besluten kommer behöva fattas.

Hur som helst kommer det bli helt underbart att träffa alla störtsköna klasskompisar igen! Och om allt går enligt planerna har vi dessutom sex dagar tillsammans på resande fot att se fram emot, som en helt perfekt start på vårt andra år tillsammans.

Att gå i tvåan för övrigt då? Nja, det verkar ärligt talat inte helt underbart. För det första måste jag faktiskt säga att jag inte ser fram emot att inte längre vara yngst på skolan, att gå i ettan är på många sätt (som jag inte tänker gå in på) så sjukt fantastiskt. Tvåan sägs dessutom vara den jobbigaste årskursen pluggmässigt - och det kan jag verkligen tänka mig stämmer. Gaah, ser inte fram emot ett år begravd i böcker... Men sen kommer sommarlovet och plötsligt är det dags för sista gymnasieåret, vilket känns helt sjukt. Aja, kort sagt ser jag nog ändå fram emot att börja skolan igen!

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

allt bra?

2011-08-11 @ 16:07:52
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: julia och hazal- Skoliosbloggen

jag ska också börja tvåan fast i göteborg:) vad går du? :)

2011-08-17 @ 00:11:08
URL: http://julhaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0