Vi tar oss upp en vacker dag

Men heeej, superkass uppdatering! Jag har haft en rätt fullspäckad dag utan varken tid eller möjlighet att blogga. Innan första lektionen i morse laggade min kära Mac (!). Som tur var fick jag igång den igen på lunchrasten. Men jag lovar er att det inte alls var långt borta att jag lyckades med det (enligt Apple-förespråkarna) omöjliga - att få en Mac att hänga sig. Ni kan ju tänka er vilken lättnad det var att återigen se den fungera som tidigare. Hallelujah moment.
IBG sista lektionen. Killarna var på badhuset, vi 94-tjejer lirade match mot höstens sökande tjejer. Efter en inte fullt 100-procentig insats lyckades vi äldre vinna på straffar, hehe.
För att runda av dagen lite nice stack jag tillbaka till UA på kvällen för att se damernas match mot Rönnby. En riktigt målsnål match kan jag lova, Moras 1-0-mål kom först 15.18 in i andra perioden. Och det var knappast så att chanser saknades innan, bollen ville bara inte hitta in. 2-2 efter full tid och matchen gick till sd. Redan i första förlängningsminuten tog Rönnby (av någon outgrundlig anledning?) ut sin målvakt! Självklart tog Mora då sin chans och slängde in ett avgörande 3-2-mål i tom kasse. Rena barnleken. Att MIK dessutom pissade på Troja/Ljungby med 6-1-seger och tog tre poäng gjorde ju inte direkt kvällen sämre.
Gissa vad? Nu är det GG som gäller, hehe. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0