Avatar



1 2 3 4 5

När denna film visades på bio undrade jag vad det var för skit. Science fiction är inte precis min favoritgenre i filmvärlden. Men efter att ha hört och läst en hel del positiva omdömen om filmen var jag ju näst intill tvungen att se den - om jag nu skulle få chansen någon gång. Och nu ikväll när jag satt och bläddrade runt bland olika kanaler såg jag att just Avatar precis skulle börja på Canal+. "Varför inte ge den en chans och se om den nu är så bra som alla säger?" tänkte jag och blev sittandes framför tv:n tills filmen var slut.

Men vad tyckte jag då? Stundtals var det verkligen en femstjärnig film. Många scener var riktigt fina och mysiga. Dock har jag jäkligt svårt för att gilla såna där krigsscener - och allra mest när det involverar övernaturliga vapen. Hela Sci-Fi-grejen ger mig förresten en slags obehagskänsla. Det är det som drar ner betyget. Men jag tycker ändå det är en fin och sevärd film, så det skadar verkligen inte att se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0