Gossip Girl





Världens grymmaste serie. Fick andra säsongen i julklapp så nu har både den och första säsongen nördats sedan jul. Och för varje avsnitt jag ser inser jag hur mycket i den där serien som faktiskt är precis som i mitt liv. Visst, det finns gigantiska skillnader. Miljön är den största. Serien utspelar sig i storstaden New York i USA, mitt liv i lilla Mora i Sverige. Men människorna och relationerna - de är precis desamma! Allt från struliga förhållanden och bitchiga, falska s k kompisar finns även här, i mitt liv. Främst på senare tid, har jag insett. Det om något måste väl ändå bevisa att alla människor är väldigt, väldigt lika trots sina olikheter? Oavsett om man är rik eller inte, amerikansk storstadsbo eller svensk lantis. Vi är alla likadana, lika mycket värda. Ändå verkar folk tro att de är bättre än andra. Tänk på det nästa gång du kanske får lust att strula till det och göra livet surt för någon stackare.


Kommentarer
Postat av: Ida

Det är så sant det du skriver! :)

Jag kanske borde börja titta på gossip girl, hihi :)

2011-01-15 @ 21:44:21
URL: http://taralom.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

Håller, med gryyyyymmaste serien, älsakr den! Den enda jag någonsin följt eftersom man inte kan sluta titta.

Hoppas du får en fin start på veckan imorgon, good natt!

2011-01-17 @ 00:13:43
URL: http://amandafalk.se
Postat av: AMANDA FALK

Håller, med gryyyyymmaste serien, älsakr den! Den enda jag någonsin följt eftersom man inte kan sluta titta.

Hoppas du får en fin start på veckan imorgon, good natt!

2011-01-17 @ 00:13:43
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0