Hej biologi

Visste ni att flodkräftan ..
.. har fasettögon?
.. "andas" med hjälp av gälar?
.. har ett öppet blodkärlssystem?

Att ta reda på allt det där är det enkla. Att sedan förklara vad allt innebär hör till den jobbiga och krävande delen. Helst ska informationen också räcka till en tillräckligt lång text. Man får fan nästan konspirera i hur allt fungerar. Lite kul i och för sig. Frågan är om läraren skulle tycka samma sak om hon läste det? Troligtvis inte. Tårar är en mer trolig reaktion. Och då menar jag inte glädjetårar...
Jag har i alla fall kommit halvvägs. Sitter i sängen och dricker avslagen cola (MAKES-ME-THINK-OF-WONDERFUL-EGYPT!). Ångesten kryper inpå. Inlämning av flodkräftstexten och gruppredovisning om människans utveckling imorgon. God, I long for it. NOT. Resten av veckan lär spenderas med huvudet i matteboken. Prov på fredag. Fyfan.
Fick å andra sidan tillbaka svenska+biologi-uppgiften om genteknik och spanskaprovet idag. Det gick ju bra. Typ tre-bokstäver-bra till och med! Kan inte annat än vara nöjd. Allt slit lönar sig. Det - om något - borde motivera mig att fortsätta med den där jäkla kräftuppgiften.

Kommentarer
Postat av: Ida

Sv: Nej, det är min nu :D Du har en egen snygg väska, haha ;D

2011-03-16 @ 11:32:55
URL: http://taralom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0