Hard working girl

HALLÅ VÄRLDEN! Och ja, jag lever faktiskt. Vilken fantastiskt underbar helg jag hittills har haft. Verkligen (inte). Har i princip inte hunnit med annat än jobbat, sovit och ätit. Det började igår med jobb i kiosken på FMMA från 20.00-00.30. Efter att jag hunnit kolla på min lillasysters andra gruppspelsmatch imorse, vilken slutade oavgjort, var det dags för ytterligare några timmar på FMMA. Denna gången var det seket som skulle skötas, mellan 11.30-16.00. Jag fick den stora äran att prata i den hemska mikrofonen och höra min egen röst i högtalarna. Första hälften av arbetstiden skakade jag ständigt av nervositet. Shit, vad löjligt det låter! Utöver detta skulle jag dessutom sköta matchprotokollet - både på papper och på datorn. Inte det enklaste direkt. Åtminstone inte i början. Några timmar senare hade jag käkat thaimat, duschat och även ätit tårta (eftersom bästa papi fyller år idag, eller ja.. fyllde igår, den 7:e). Men nu var det Orsa Sporthall som var nästa destination. Jobbade i seket där också, med samma uppgifter som på ishallen fast minus micken (Thank God!). Började klockan 20.30 och sista matchen var färdigspelad vid 23.20. En timmer senare hade vi städat hela hallen + plockat bort sargen och kunde äntligen åka hem. Hallelujah moment. Imorgon bitti 9.40 spelar systerysters lag semi mot KAIS Moras 97:or. (Det var den sovmorgonen det...) ROCKA NURÅ, BABE! Jag lider just nu av någon slags sömnbrist och kommer så göra de närmaste 2-3 veckorna. Nationella prov </3 BLÄÄ. Därför ska jag sova nu. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0