Stockholms- eller Umeåjubel?

Chillar i soffan med SM-finalen i innebandy rullandes på tv:n. Sändning från Malmö Arena, en plats där jag hade kunnat befinna mig just nu om Mora hade lyckats knyta ihop säcken en enda hemmamatch i semifinalserien. Men icke. Aja, jag klagar inte. Jag trivs minst lika bra hemma. Minst.
IKSU - Djurgården i damernas final. Jag hoppas på IKSU-seger, har tröttnat på Djurgårdsjubel efter tre raka förluster i UA. Däremot skulle det kännas bättre om Djurgården vann, då åkte ju Mora ändå ut mot de svenska mästarna. Och det är knappast något att skämmas över. Djurgården har de dessutom bevisat sig vara snäppet sämre (eller iaf mindre tursamma) än, medan IKSU - Mora skulle kunna ha stora chanser att sluta med Mora-seger. SM-guld för Mora vore inte så illa. Drömtänkande. Snart blir det tydligen kaffe och munk. Det är bra mycket billigare här hemma än i Malmö Arena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0