Hejdå ledighet, hej jobb

Hej alla vackra! Sitter i sängen och försöker förbereda mig på att vända tillbaka dygnet. Jag börjar nämligen jobba imorgon. Typiskt att jag börjar jobba när alla andra slutat, eller hur? Och faktum är att jag omöjligt skulle kunna vara mindre taggad på jobb än vad jag är. Fine, pengar. Och att arbeta och bli lite (eller mycket) trött har jag ingenting emot. Det ser jag snarare fram emot, efter ett alldeles för inaktivt lov. Men när man har ett jobb som bland annat innebär världens absolut minst smickrande (för att uttrycka det milt) arbetskläder är det liksom inte kul längre. Ett stort minus för hela proceduren med att förbereda och äta lunch också. Att gå upp tidigt för att börja jobba kl 6 är inte heller någon höjdare. Desto bättre att jag får sluta rätt tidigt istället! Och det är ju positivt. Men efter att inte ha gått upp före 9 en enda dag på lovet känns det lite osäkert om jag kommer ta mig upp på morgnarna. Faaast.. det ska väl gå på något sätt det också!

Jag har hur som helst laddat upp inför jobbet med att fylla mobilen med ett gäng P3 Dokumentär-podcasts, som något slags försök att bli lite allmänbildad på cupen liksom. Om jag lyckas med det får vi däremot se... Aja, ska väl snart sova antar jag... Eller ja, försöka i alla fall. Ser fram emot det obekväma ögonblicket som kommer uppstå imorgon när jag kliver in på "jobbet". (<-- OBS!OBS!OBS! SARKASM!) Ve och fasa, som det så vackert heter, jag älskar inte detta.

Kommentarer
Postat av: Ida

Du kan vara lugn Viktoria, jag börjar också jobba imorgon, så du är inte ensam ;)

2011-07-11 @ 00:14:50
URL: http://taralom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0