What could have been a year

För ni vet väl att det är just precis så det är?

Vad som hänt om det senaste året tagit en annan vändning kommer jag aldrig få reda på. Men jag vet att jag, nu i efterhand, är så himla nöjd med var i livet jag befinner mig just nu. Jag trivs med varenda kotte i mitt liv. Sure, jag kanske inte älskar att jag glidit ifrån/tappat kontakten med vissa människor. Men människor kommer och går, så har det alltid varit och jag räknar med att det kommer fortsätta på samma sätt. Därför låter jag den delen av livet sköta sig själv tills vidare och väljer istället att lägga energin på det som faktiskt finns i mitt liv nu, just i detta ögonblick.

Idag kunde ha varit en speciell dag, en årsdag. Om så vore fallet hade jag sannolikt gått miste om en massa fantastiska sommarstunder som jag nu fick uppleva, eftersom det där året aldrig blev ett år. Om så vore fallet hade jag kanske istället haft andra underbara upplevelser, upplevelser av ögonblick som jag nu missat. Man vet ingenting förrän man står där med facit i hand. Så vad har jag för anledning att sörja det år som aldrig blev ett år? INGEN. Det finns ju ingenting som säger att det skulle ha gjort mig lyckligare.

Om det nyligen påbörjade året blir ett år återstår att se. Jag lever numera i nuet och tar livet mer som det kommer. Det blir nämligen så himla mycket roligare och intressantare om man vidgar sina vyer och öppnar sina ögon för sånt man tidigare inte sett. Jag lovar, testa själv.

Gör vad som känns rätt idag, inte vad du tror kommer kännas rätt om flera år. Det är nu du lever.

Kommentarer
Postat av: Ida

förstår du själv vilken fin och förbannat smart människa du är viktoria? jag hoppas det! <3

2011-11-09 @ 11:48:10
URL: http://taralom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0