Feeling inhumane

De senaste dagarna har så gott som allt i mitt liv kretsat kring plugg, plugg och plugg! Anledningen? Dagens kursprov i fysik A. Det prov jag bävat för hela läsåret är äntligen avklarat! Och det ska bli så otroligt skönt att få lämna (den för min del misslyckade) kursen bakom sig. Har väldigt höga ambitioner inför fysik B och är så oerhört taggad på att åstadkomma ett bättre resultat i den kursen än vad jag tror mig ha gjort i fysik A. Men det är definitivt inget lätt ämne jag pratar om! Om man bara kämpar tillräckligt mycket tror jag däremot att man kan klara vad som helst.

Hela helgen gick alltså åt till fysikplugg. Dock klämde jag in KAIS Mora-damernas avgörande kvartsfinal mot Endre på söndagseftermiddagen, vilket var så fantastiskt skönt - framför allt med tanke på att damerna faktiskt vann den och därmed gick vidare till semifinal!

Det låter som en klyscha, men jag tror det är vårsolen som gett mig energi att plugga. I vintras hade jag aldrig orkat sitta med näsan i fysikböckerna under en hel helg! Jag har dessutom en massa andra bollar i luften just nu. Trots den enorma stressen i skolan och pressen att prestera på andra plan även utanför skolan känner jag mig oerhört produktiv just nu, jag försöker verkligen ta tag i mitt liv! Jag önskar bara att all denna energi funnits tidigare. Men det gäller att göra det bästa av situationen och ta tillvara på den energi man får.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0