Breaking up with you wasn't easy, but it was necessary

Eftersom jag sov så dåligt inatt och för att jag börjar jobba kl 8 även imorgon tänkte jag lägga mig före tolv. Men som ni ser gick det inte riktigt som planerat. Fast det är väl ändå tanken som räknas? Är det förresten någon som vet om det finns någon slags studie eller nåt på om tiden verkligen går fortare när det är kväll/natt? Det känns i alla fall så... Någon som håller med?
     Är det kanske också någon som håller med om att min design här på bloggen är extremt tråkig. Ja, kunde väl tänka mig det. Jag orkar dock inte ta tag i det just nu, så det får vänta.
     Om någon har haft ett mer händelselöst sommarlov än jag haft behöver jag inte ens fråga. Svaret på den frågan är självklart - jag har nämligen haft Sveriges mest händelselösa sommarlov. Men någon stackare ska väl råka ut för det också, and this summer I guess it was my turn. Detta är antagligen en av de större anledningarna till att jag längtar till gymnasiet. Tre år i mitt liv som kommer innebära nya ansikten och personligheter, en himla massa erfarenheter och mängder av kunskap, men också glädje, sorg, ilska, utmattning, irritation, kärlek (förhoppningsvis...) och i princip alla andra känslor från A till Ö.






För övrigt har det (som vanligt) inte hänt mycket alls idag. Och för att ändra på detta hade jag inte tvekat en sekund på att hoppa på tåget till Örebro och O-ringen. Det är väl där de snygga killarna finns just nu? Åtminstone enligt ryktet. I helgen såg jag dessutom en annons i någon tidning, den handlade om Storsjöyran, som börjar på torsdag(?). Att Oskar Linnros var en av artisterna som skulle dit gjorde självklart att jag även blev sugen på det. Men nu råkar det ju tyvärr vara så att jag måste stanna hemma i regnet. Tanken på egentjänade pengar håller mig kvar i denna händelselösa - men underbart mysiga och trevliga - lilla, lilla stad. Och pengar sitter ju liksom aldrig fel, även om jag måste erkänna att det känns riktigt surt att gå miste om allt det roliga i Örebro. Storsjöyran hade jag kunnat räkna bort även om jag hade varit ledig. Jag antar att ingen hade velat följa med mig norrut, till myggorna, och att mina föräldrar absolut inte hade gillat idén. 
     Men för att se det positiva i det hela - hade jag varit i Örebro hade jag gått miste om en riktigt rolig (och jobbig!) innebandyträning. Och de 90 minuterna som spenderades på Unihoc Arena hade jag inte velat vara utan ikväll. Åtminstone inte med facit i hand. Eftersom jag knappt rört en innebandyklubba under de senaste två (?) veckorna började träningen riktigt ringrostigt - teknikmässigt sett. Men den sista halvtimmen, då vi spelade match, kändes det faktiskt förvånansvärt bra! Det gillas!
     Oh crap, ännu en sen kväll (eller natt som pappa kallar det...). Inte bra, jag vet. Hoppas dock att jag lyckas somna snabbare inatt än jag gjorde natten till idag. Nästan två sömnlösa timmar känns inte så lockande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0