Just another Tuesday

Tisdag redan. Imorgon är det en sån där kort dag, en onsdag, då jag dessutom har sovmorgon. Suuuper. På torsdag är det hemstudiedag, jag tror dock att vi nästan helt slipper hemuppgifter - och det skadar ju knappast! Att åka till skolan på fredag känns ganska onödigt, men jag klagar inte.

Fick tillbaka både matteprovet och svenskauppgiften idag. Är väldigt nöjd med resultatet på svenskan, men inte fullt lika nöjd med matteprovet. Det är verkligen tur att inte mattebetygen sätts efter de slarvfel jag gjorde på provet. Jag hade dessutom redovisning på svenskan idag, har lyckats slippa undan från den fyra lektioner i rad. Men nu, den femte lektionen, var det min tur. Och vet ni vad? Det var faktiskt inte så hemskt som jag hade väntat mig! Och betyget blev helt klart bättre än väntat. Smått underbart. Nu är jag alltså klar med alla hemskheter innan sportlovet. Morgondagen och fredagen lär alltså bli lugna dagar i skolan, det gillas! Allt jag har kvar att göra är några uppgifter i vårt svenska-häfte. Livet som naturare är ju rätt okej ändå. Än så länge i alla fall.

Nu tänker jag se till att komma i säng så snabbt som möjligt. Jag har varit halvt i koma ända sedan i söndags kväll - imorgon ska det vara slut med det! Jag har ju faktiskt två träningar imorgon. Plus att jag ska ta hand om småtjejernas träning. Så att vila ut ordentligt är nog ingen dum idé. Packa måste jag också börja göra, vi åker ju faktiskt hemifrån på lördag kväll. Det känns overkligt, jag vet. Men det är trots allt sant. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0