Långt & deppigt - it's tuesday

För att beskriva den här dagen behöver jag egentligen bara säga ett ord - trött. Men för att ni ska förstå vad jag menar med det kan jag vara snäll (ja, snäll!) och skriva mer exakt vad det är som gör mig trött. 

Dagen började med att jag vaknade, ovanligt va? Grejen är den att jag kvällen innan spenderat ett stort antal SMS på en ganska extremt rolig person, hehe. Att sedan, kl 8.30, börja skoldagen med en och en halv timmes fys på IBG var ju rätt underbart. Eller inte? Jo, det var faktiskt riktigt jäkla skönt! Hur det kommer kännas imorgon och på torsdag vill jag knappt tänka på. Efter att ha tränat nästan varje muskel lär jag knappt kunna gå - hääärligt (<ironi).
 

Efter IBG bar det av till skolan. Spanska, svenska och matte tröttade ut mig innan jag äntligen slutade - tjugo i fyra!?!!! Inte okej. Ännu mindre okej är att vi har matteprov imorgon. Jag känner mig faktiskt ganska säker på det mesta (åtminstone the basic stuff...). Men att låta matteboken hålla mig sällskap ett par timmar nu på eftermiddagen/kvällen kan väl inte skada? Förutom den gigantiska risken för depression, uttråkning och massmord av  hjärnceller(?) och endorfiner(?) såklart. Om det är hjärnceller och endorfiner som kommer dödas vet jag inte, jag läser faktiskt bara Biologi A än så länge, hehe.
  

Att jag slutar kl 17 imorgon gör mig inte direkt piggare, om nu någon knasboll här i världen skulle tro det. Direkt efter IBG ska halva IBG-klassen ta hand om små, blivande innebandystjärnor på Innebandylekis och i Tjejligan. Blandade känslor inför det kan jag ju säga. För att liva upp den deppiga stämningen i detta inlägg kan jag ta upp två av de väldigt få glädjeämnena just nu, morgondagens sovmorgon till kl 9.20 och att jag inte behöver ta med så mycket packning till skolan imorgon (jag har nämligen teori på IBG). Alltid något att glädjas över? Allt detta för att i nästa stund dränka sig i matte. Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0