Superlördag på UA!

Precis som jag egentligen borde ha väntat mig blev det inget svenska- eller matteplugg idag. Jag gjorde något mycket roligare istället - tog sovmorgon och städade mitt rum. Hehe, yes.

Innebandy blev det i alla fall! Damerna vann derbyt mot Falun med 8-6, men de spelade riktigt dåligt idag. Och det blev ju knappast bättre av att Falun verkade satsa mer på att knuffas än att spela innebandy. Men hur som helst - det gick vägen till slut, det är ju det som är det viktiga. Herrarna hade det däremot svårare, det förlorade mot Pixbo med 10-2. Men med tanke på Moras sämre förutsättningar jämfört med alla andra lag i Superligan ska man verkligen inte klaga. Tufft motstånd har de ju, minst sagt. Och just idag lyckades Pixbos målvakt rädda två skott som skulle ha varit säkra mål i vilken annan match som helst, så otur hade de ju också. Det tråkiga är ju även att etablerade SSL-lag tar vara på varje misstag motståndarna gör och gör ofta mål på sina chanser. Men killarna får se den här säsongen som en enda lång lektion om hur SSL-innebandy går till - och kämpa på för att ta poäng och slippa kval. Jag håller tummarna. Och jag tänker inte svika dem, som många verkade göra idag för att istället se Mora IK ta tre poäng, för det gjorde de väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0