SIX DAYS

Oj. Här har det visst varit dött i några dagar... Men grejen är den att ända sedan jag kom hem från Göteborg har bloggisch-lusten varit i botten och vädret på topp, så det har helt enkelt inte funnits varken tid eller lust för att kirra några inlägg. But here it goes! Och det är mycket att läsa. Jävligt mycket.

Göteborg var riktigt jäkla awesome! Åh, vad jag älskar den staden. Dagen på Liseberg var helt underbar - trots att mobilen fick stanna i huset där vi bodde. Chockade mig själv genom att åka både Balder och Kanonen. Och båda två x2 dessutom. Jag ångrar det inte en sekund. Fytusan vilka roliga berg- och dalbanor! Har ni vägarna förbi Liseberg kan jag rekommendera dem - lätt! 40-60 minuters köande för mellan 30 sekunders och två minuters åkning var verkligen värt det. Och våfflorna som finns att köpa på området är gaaalet goda.

Stadens shoppingutbud var inte heller så illa. Jag var dock inte riktigt in a shopping mood, så det blev inte mycket köpt för min del. Men hur som helst fick jag med mig en dösnygg t-shirt, ett linne och ett par efterlängtade svarta jeans. En tur med Paddan blev det också - såklart. Och sjukt god China-buffé till lunch. Hann dessutom med ett kvällsdopp i havet, vilket var helt underbart skönt och sjukt vackert. Sist men inte minst vill jag rekommendera alla filmer vi såg under de långa bilresorna: "Beastly", "Jennifer's Body" och "What Women Want". Alla är gööörbra.

Som ni förstår skulle jag kunna skriva en hel bibel om de där fyra dagarna, men det väljer jag att bespara er. Gulligt va? Kom hem tidigt på lördag kväll och hann med en trevlig timme hos farmor och farfar senare. Åh, vad mysigt det var! Barndomsminnena kröp fram på det mest underbara sättet och jag insåg hur mycket jag saknat kvällarna med f&f. Söndagen är knappt nämnvärd, men igår blev det en tur ner på stan med bästa Linda. Vi hade några satans trevliga timmar i centrum i den ort vi faktiskt är rätt stolta över att komma ifrån och bo i. Mora är rätt nice, insåg vi. Efter en hel del vandrande på gågatan och en lååång promenad till möbelaffärerna på andra sidan älven kom jag så småningom hem med en halv höstgarderob. Älskar allt jag köpt de senaste dagarna. Kände bara för att tillägga det...

Idag blev det i princip bara en tur till Tingsnäs med syrran. På vägen dit köpte vi varsin halvliter glass, som vi sedan avnjöt på stranden. Jag fixade årets 4:e dopp och fick se några snygga boys i bar överkropp. Inget att klaga på alltså. På kvällen blev det grillat med familjen nere vid vår brygga. Livet leker.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hihih, vilka var dem killarna då? ;)

Men Göteborg, jag vill dit igen! Jag har inte varit där på evigheter! :(



Sv: Hihi, kanske ;) om du kan bli väldigt liten så kan vi nog få till en liten plats för dig. Men snälla, väg inte så mycket i så fall. Jag har en ryggsäck som jag måste bära, haha!

2011-08-02 @ 22:19:16
URL: http://taralom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0