And finally, I can breathe

Bara för att jag saknar den här staden så ofantligt mycket.

Ni ska bara veta vad duktig jag har varit idag, om jag får säga det själv. Började dagen med att missa bussen, be papsen skjutsa mig till Noret enbart för att jag skulle hinna med sattyget ändå - gjorde det, kom till skolan, första lektionen: fysik och fick då höra av vår fysiklärare: "Oj, jag glömde visst att säga att ni inte skulle ha någon lektion idag!". Tack för den liksom. Dagen kunde bara bli bättre. Och det blev den.

Kemiprov. Testprov för Umeå Universitet. Gick väl som det gick. Men Therese SA faktiskt att resultatet inte skulle påverka vårt betyg. Dock vet man ju aldrig med våra lärare.

Lunch - prinskorv & potatoes. Fan asgott. Gjorde därefter sista uppgiften på mattenationella (vi sköt upp den eftersom vi inte gått igenom kapitlet som handlade om det). Är ganska övertygad om att det gick helt sjukt mycket bättre än jag trodde när jag satt där och försökte räkna. Höll på att bryta ihop till en början, men gav mig inte i första taget och fick till slut fram rätt svar. Så jävla grym man är. Till och med så matteläraren jublade. Eller ja, han utbrast rättare sagt "Ja!".

Hade seg biologi. Drog sen till SYO:n med Loppan för att försöka rensa mina tankar angående individuellt val och valbara kurser i trean. Detta kan bli kalasbra.

Om biologin var seg ska vi inte ens snacka om spanskan. Så vi hoppar det. Kom sedan äntligen hem! Fick ett alltför sällsynt pluggryck och skrev klart nästan hela svenskauppgiften på två timmar. Har bara avslutningen och lite finslipningar kvar. Hade ju fan knappt börjat på den innan idag, känner mig därför som en gud. Tror det var mina spanskaaggressioner som behövde komma ut. And so they did in the most perfect way.

Tränade lite innebandy mellan åtta och nio nu ikväll och tycker faktiskt att jag förtjänar en ordentlig belöning i form av lite RAW Comedy. Älskar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0