Fed up with thoughts

Tisdag. Tuesday. Martes. Lika tråkigt på alla språk jag kan. Lång, seg och tråkig dag. När jag vaknade imorse insåg jag hur skön min säng verkligen är, just då skulle jag nästan kunna döda för att få ligga kvar där hela dagen... Men (skol)plikten kallade och bussen gick kvart över sju. En riktig pain in the ass. Ingen toppenstart på dagen direkt, dock inte någon helt ovanlig. Imorgon är det riktig onsdagslyx som gäller - sovmorgon! Då börjar jag 9.20 och får alltså sova en timme längre än vanligt, bussen jag ska med då går nämligen halv nio. Lovely.
Hur som helst, skoldagen började med IBG. Och daaamn, vad slöa alla var! 20 minuter fotboll, 2 varv cirkelträning (ett varv á 8stn x 2min) och 20 minuter innebandy var allt som krävdes för att näst intill ta livet av alla som var med. Horribla tisdag... Spanska efter IBG och lunch. Snabb lektion, just exactly what I needed. Jag, Ida och Jonathan var dock riktigt ambitiösa idag och gjorde klart en spanskauppgift på hålet efteråt - den ni! Synd bara att den där ambitiösa sidan visar sig alldeles för sällan... Matte efter spanskan - segt och jobbigt, som vanligt. Svenska sista lektionen. Usch, fy och blä för den där jäkla uppgiften vi håller på med just nu. Jag vill inte ens tänka på den. Som pricken över i är min hjärna gullig och blockerar uppgiften totalt, vilket gör att jag inte kan komma igång. Kuuul. Aja, stack från svenskan en halvtimme tidigare i alla fall, alltid något positivt. Ville hinna med bussen kvart över tre istället för att behöva vänta i 45 minuter på den som går fem i halv fem. När jag kom hem slängde jag ihop en kopp varm Oboy och toppade den med lite grädde. En muffins till det och dagen var räddad.
Innebandyträning på kvällen. Inga kommentarer... Nu ska jag leta reda på nåt att ha på mig imorgon. Hehe, på tal om det så hade jag tydligen glömt mitt linne hemma imorse. Jag gjorde den hemska upptäckten på IBG, efter att jag hade duschat. Tur då att jag hade en kofta som såg helt okej ut även med alla knappar knäppta! Nej, nu lär jag sluta, har ju skrivit en hel bibel! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Vi var riktigt duktiga då, men jag har inte varit så duktig sen, jag har inte tränat ett skit på att prata det som vi gjorde igår, haha :)



Sv: ja, såklart de är! ;D haha :)

2011-02-16 @ 09:22:30
URL: http://taralom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0