Gult är fult - let's rock!

Om exakt tio timmar (tidsinställt inlägg ftw!) smäller det. I världens bästa innebandyhall. I Mora. I Unihoc Arena. Den avgörande kvartsfinalen mellan KAIS Mora och Endre. Vinna eller försvinna - semi eller slut på säsongen. Endre taggar sönder (förhoppningsvis så mycket att de spräcker den där slutspelsbubblan de yrar om hela tiden), det syns inte minst på deras blogg. På Moras blogg är det desto tystare, de förbereder sig på andra sätt. Vilka förberedelser som fungerar bäst lär visa sig ikväll. Hittills har Mora två måls övertag, men i slutändan är det inte det totala antalet mål som avgör - det är resultaten. 2-2 i matcher. Imorgon hoppas jag få se KAIS avgöra, ta en tredje seger. Semifinal hemma på söndag vore inte helt fel. Men än sålänge kan jag bara hoppas - att spekulera vore att ta sig vatten över huvudet. Statistiken (jag älskar statistik!) talar för Mora. Oddsen talar för Mora. Kvaliteten på spelet talar för Mora. Men det spelar ingen roll, det är den snabbt och ständigt svängande sporten innebandy det handlar om. Och i en match med så mycket vilja som det kommer finnas på de båda planhalvorna ikväll är det laget med turen på sin sida som vinner. Jag kan som sagt bara hoppas att det är de svart- och rödklädda. HÅLL ERA TUMMAR.

GLÖM INTE! KAIS MORA - ENDRE, UNIHOC ARENA, IKVÄLL 19.30!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0