Half way through voting

Rösterna räknas och alltid lika tråkiga mellanakter skämmer ut sig på tv:n, så vad passar bättre än en liten utvärdering av kvällens bidrag?

1. Finland - Söt kille! Mysig låt, söt text med ett lite annorlunda men högaktuellt budskap! Jag gillar!
2. Bosnien och Hercegovina - Helt okej att lyssna på, pinsamt nog. Inte det bästa bidraget för ögat dock!
3. Danmark - Jag kan inte hjälpa det, men jag älskar låten! Trots att den är misstänkt lik Andreas Johnsons låt Sing For Me.
4. Litauen - Inga kommentarer, minns den knappt.
5. Ungern - Rätt tråkig, men egentligen helt okej!
6. Irland - En av mina (och inte bara mina) favoriter! Skön låt och härligt framträdande.
7. Sverige - Saade är snygg, han kan sjunga, dansa och har grym utstrålning! Att han tävlar för Sverige gör knappast något sämre. Min vinnare ikväll!
8. Estland - Va?
9. Grekland - Mest mysko faktiskt, lite halvbra now and then though.
10. Ryssland - Allt i och omkring bidraget är svenskt - utom sångaren som tydligen inte ska vara så värst ödmjuk. Förövrigt ett rätt bra bidrag!
11. Frankrike - Boooring. Säkert bra på något konstigt sätt.
12. Italien - Tydligen inte mycket att minnas.
13. Schweiz - Eh, vad?
14. Storbritannien - Det skriker pojkband! Helt okej dock. Men vad fasen har de på sig?
15. Moldavien - So lucky, eller Souvlaki som de ju faktiskt sjunger. Lite rolig, men inte underbart bra precis.
16. Tyskland - Men lägg ner, Tyskland. Ni kan ju låta någon annan än förra årets vinnare ställa upp i uttagningen?
17. Rumänien - Vavavadååå?
18. Österrike - Det kan inte bli mycket tråkigare.
19. Azerbajdzjan - Mycket svenskt! Kan inte bli annat än bra. Men det känns väldigt mycket Fame 2003.
20. Slovenien - Obestämd åsikt.
21. Island - All heder till dem om det nu var så att de tog sin avlidne kompis plats och dessutom lyckades vinna. All heder.
22. Spanien - Så typiskt spanskt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
23. Ukraina - Sandmålningarna tar mycket fokus från låten, in my opinion.
24. Serbien - Helt värdelöst. Jag hatade ALLT. Fyfan. Dålig låt. Kläder som framkallade kräkningar. Nej, fyfan.
25. Georgien - Blä.

MEN HALLÅ DÄR?! SVERIGE LEDER EFTER ETT GÄNG RÖSTER. DETTA ÄR SJUKT. Men man ska väl inte hoppas eller tro för mycket. När som helst vänds allt upp och ner - inget ovanligt, tyvärr. Jag tänker däremot inte sluta hålla tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0