Vi tar oss upp en vacker dag

Tänkte bläddra igenom kärlekshandboken jag gjorde i 9:an nu. Det känns som att det behövs. Egentligen borde jag plugga, men jag måste ju få åtminstone lite ordning i huvudet för att något av det ska fastna. Men jag SKA plugga, när jag har bläddrat lite i boken. Engelska är det som gäller. Främst. Nationella läs&hör imorgon. Det finns egentligen inte mycket att plugga på såhär dagen innan. Till läsförståelsen är det bara att hålla tummarna för att rätt ord, de ord man kan, kommer och att de har hoppat över resten. Hoppas kan man ju alltid. Men det är ju totalt omöjligt att plugga in varenda ord i ett lexikon. Man kan inte vara annat än mänsklig. Hörförståelse kan jag däremot träna lite inför; planerar två GG-avsnitt innan jag måste sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0