Wet, wet, wet

Kom nyss hem från skolan efter att ha cyklat hem. I regnet. OCH haglet. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; jag HATAR att cykla hem. Och i detta väder. Nej fyfan. Jag skulle ha tagit bussen istället. Något som jag faktiskt övervägde när jag slutade skolan och såg att det hade börjat regna lite smått. Jag ångrade mig. Väl på väg hem dröjde det inte länge innan regndropparna blev allt större, övergick i hagel för att sedan återvända till ett kraftig jävla regn. Usch. Jag ser ut som en dränkt katt. En dränkt emokatt, med större delen av mascaran under ögonen. Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man bodde någon annanstans, närmare skolan. Fem förnedrande kilometer är ibland alldeles för långt.

Nu tänker jag kasta ihop ett gäng chokladbollar och en kopp varm choklad att trösta och värma mig med! Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0