Alla sagor har ett slut

Jag är i extas. Tidigare ikväll såg jag den underbart fint gjorda filmen Breaking Dawn pt 2. Kanske skulle jag inte ha gjort det. Nu kan jag nämligen inte få bort bilden av snyggingarna Edward och Emmett från min näthinna. Och jag vill inte inse att Twilight bara är en saga, vill inte inse att sagan har fått ett slut. Kan inte. Vill inte. Men jag borde. 
 
Jag önskar innerligt att jag också var odödlig. Att jag fick leva i all evighet och inte åldras mer. Helt oproblematiskt verkar livet som odödlig å andra sidan inte vara, men det är inte livet som dödlig heller. Föreställ er känslan av att aldrig någonsin behöva oroa er för att livet ska ta slut för fort, känslan av att slippa rädslan för att inte hinna med allt man så gärna vill göra. Visst verkar den känslan rätt skön ändå? Ja, ni förstår alltså min poäng.
 
Funderar starkt på att bli vampyr. Kan man utbilda sig till det? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0