Townhouse

Slökollade på Hustoppen när jag kom hem från skolan. Då la jag såklart märke till namnet överst på listan över topplacerade hus, vilket råkade vara Townhouse. Givetvis blev jag nyfiken på detta och googlade genast fram det på telefonen. Och gissa om jag blev smått förälskad i vad jag såg?!
 
Inbäddat mitt bland betydligt äldre hus längs en gata i centrala Landskrona sticker det arkitektritade huset i japansk stil upp. Och, inte minst, UT. Jag tycker att det är en riktigt härlig kontrast till de närliggande äldre husen. 
 
Liksom vad gäller det mesta finns dock väldigt skiljda åsikter om huruvida huset är en fin kontrast eller helt enkelt förstör hela den genuina, mysiga miljön i området. Själv anser jag att Townhouse med sin vita fasad sticker ut på ett så diskret sätt att det på något vis smälter in. 
 
Från köket på nedersta plan i det tre våningar höga huset kan man genom de stora fönstren se ut mot innergården och det ljusa kontoret. 
 
Det stilrena kontoret. 
 
Townhouse är ritat av arkitekterna Jonas Elding och Johan Oscarson och fotona är tagna av Åke E:son Lindman men hittade på Elding Oscarsons hemsida. Klicka på denna länk för att läsa mer och se vilka som bor där och hur de valt att inreda huset.

Kommentarer
Postat av: Daniel Tängerfors

MEN SHIT VILKET SNYGGT HUS, GE MIG, GE MIG, GE MIG

2013-01-06 @ 23:33:13
URL: http://danielsfoto.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0