Det här med disciplin...

Jag borde egentligen plugga nu. Men gör jag det? Nej. Orkar jag det? Nej. Och vill jag det? Knappast. 
 
Har inte pluggat sedan i tisdags. Bra där. Eller jo, jag har öppnat matte- och fysikboken ett par gånger - enbart för att få bekräftat att jag fattar ungefär nada och att det helt enkelt inte är roligt. I torsdags kom älskling hem och sedan dess har stora delar av min lediga tid spenderats med honom (=inget plugg gjort). Igår blev det en tur till Borlänge och Kupolen. Jag kom hem tomhänt(!). Hur ofta händer det?? Det är nästan så att jag blir lite besviken på mig själv... 
 
Idag är det <3's födelsedag och förmiddagen gick därför åt till en låååång sovmorgon med bästa födelsedagsbarnet. När jag sedan kom hem var det alldeles för fint väder för att sitta inne och brottas med äckliga matte e-uppgifter som man ändå inte kommer någon vart med. Jag valde därför att istället dra ut på en lång och härlig PW-runda. Så mycket skönare än matte kan jag lova. 
 
Nu återstår att se hur resten av dagen ska spenderas. Att någon av mina tråkiga skolböcker kommer öppnas är dock ganska osannolikt - jag måste ju fila naglarna! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0